4 obiceiuri care îmi salvează bugetul lunar de cumpărături

Cumperi că îți trebuie...cumperi că îți place...că te lași influențat de mediul extern, că ești supărat, că ești vesel...Cam așa se golesc buzunarele...sincer.

Cred că 80% din cheltuieli sunt inutile și cu adevărat o autosabotare...iar "mintea" este cea mai vinovată în problema asta.

Informația, echilibrul și iubirea de sine ne ajută să trăim în real, în...concret...nu în scenarii șau chiar în viețile altora.

De când m-am disciplinat și am început să mă trezesc, pot spune că am evoluat și din acest punct de vedere.

Așa a apărut dorința mea de a simplifica totul în jur...lucruri, fapte, trăiri, mărunțișuri...Am început să canalizez  resursele financiare ale familiei către alte scopuri și de a selecta și elimina pierderile pe care le aveam...din neștiință, din comoditate,...din lipsa motivației.

Concret : am un buget lunar (echilibrat, nu generos) de cumpărături alimentare și nealimentare. Reușesc să nu îl depășesc, dar respect câteva lucruri care la noi funcționează.

PRIMUL obicei este de a găti în fiecare zi. A nu se înțelege că fac zilnic oale cu mâncare...Exclus. Fac diverse chestii care nu mă solicită mai mult de jumătate de oră cu tot cu aranjarea mesei.

Copiii mei au gusturi diferite și nu mănâncă de două ori același lucru....

Cu acest obicei nu am mai aruncat mâncare și nu am risipit bani, iar eu sunt o mamă care încearcă să facă lucrurile să funcționeze..



AL DOILEA este de a verifica pliantele cu reduceri de la hipermarketuri, înainte de a pleca la cumpărături.



Verific ofertele și aleg. Nu necesită mult timp . Cu o seară înainte de a merge la cumpărături, un sfert de oră, înainte de culcare...cam asta este rutina mea..

DAR, ca să fiu happy, merg, cumpăr ce este pe listă ...și îmi dau voie să mai adaug trei produse la alegere...neperisabile, pentru un mic stoc tampon.

 Pe mine treaba asta cu cele trei produse mă bucură foarte mult...pentru că îmi place elementul...surpriză..


AL TREILEA obicei este de a cumpăra doar ce îmi este necesar cu adevărat și ce îmi place. Puțin și bun. Trebuie să mi-l doresc la nebunie ca să-l aduc acasă...(acest subiect îl voi dezbate separat...pentru că am multe de povestit pe tema asta).

Spre exemplu, nu pot lăsa iarna să treacă fără să îmi cumpăr o pijama nouă...care trebuie să fie ...clar Hygge..


Obiceiul PATRU este unul pe care l-am adoptat recent. Primesc o mulțime de oferte interesante pe mail, pe telefon, mesaje, vouchere de la diverse magazine.

Pentru a conștientiza ofertele primite le scriu pe post it-uri și le plasez pe o tabliță de plută.




Mi s-a întâmplat să am nevoie de pantaloni de sport și bluze albe pentru Matei, pentru că la noi sunt la capitolul consumabile...și cum prind oferte..cumpăr (nu am niciodată suficiente).
Am primit mesaj pe telefon de la un magazin cu haine pentru copii..mi-am notat și la prima ieșire în zonă le-am achiziționat...

Cred că acest subiect este greu epuizabil, pentru că viața aici, în minunata noastră țară, ne forțează să ne maturizăm. Dacă nu ne trezim la timp, riscăm falimentul...și nu ne prea ajută nici legislația în acest sens. Deci nu prea există soluții.

Sunt sigură că fiecare familie are rutina ei...pe care poate că nici nu o conștientizează de multe ori...

Spor la cumpărături ...cu economie..

Comentarii